måndag 20 mars 2017

Spontan syträff

Vi var tre som ville träffas och sy i söndags. Jag Annica  skulle lära mig att sy en väska men tog med mig två väskmönster för att gardera mig.
Marianne och Jessica är våra duktiga väsksömmerskor i gruppen. Tänkte utnyttja deras kunskaper.

Jag började med den första väskan som var en norsk "lätt" kasse. Hmm.....lätt? Det var väldigt mycket text i mönstret för en kasse. Jag började läsa och det blev ryska till slut i huvudet, började skära ut delar. Men jag blev inte klokare........känns det för komplicerat då tar mitt tålamod slut.
Kastade bort allt i ett hörn i ett hörn. Det var ingen kasse, det var en väska med fickor och blixtlås!

Äsch tar väl nästa lilla projekt. En liten Hipsterväska, kan väl inte var så svårt, den är så liten.
Milde tid nu skulle man hålla reda på F1 Fa en massa blixtlås och andra bokstäver. Det blev så förvirrat med alla bokstäver och siffror jag skulle hålla reda på.......
Näää jag kastade även denna hög i ett hörn.


Jag vill inte sy väskor! Det är inte roligt, inte utmanade, stressigt .........

Vad sydde de andra två? Jag var så upptagen med mina tråkväskor så jag har ingen aning :)

Jag tror att Jessica skulle sy en väska till sonen, Marianne sydde trianglar till något.......

 Men denna har Marianne sytt från Fat Quarter, så fina färger tillsammans
Lite triangelsömnad
 Väska på gång men inte min :(

 Hur många är här? Bara vi tre men vi hann och bläddra i böcker, tidningar och mönster.
 Jag var en ensam fikerska. De andra två är nyttigare och tog av lojalitet ett liiiiiten kex

Men vi hade en mysig dag tillsammans fast det inte blev någon väska för min del :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar