söndag 28 januari 2018

Teminsstart!

Nu är vi på gång igen efter alla helger. Det är nytt år med nya medlemmar i vår förening.
Idag började vi med att fira Jessika som har blivit färdig Förskollärare med blommor, present och tal.

Vi hälsade Ulrika, Birgitta och Lena välkomna och hoppas de ska trivas bra hos oss.
Vi börjar med Visa och Berätta!
Jo det är fotografen själv som har sytt denna kvilt. Hade tänkt det skulle bli en bonad men den var så kul och så fina tyger så jag fortsatte att sy....

 Linda har fått ett nytt syrum och det märks. Hon hade varit flitig i det rummet :)
 Det var bonader, mattabletter och löpare som hon invigt i det nya syrummet
 Curve linjalens resultat, så fin bonad!
 Första applikationsprojektet som blev en fin löpare
 Maria gillar Curvelinjalen och hade nu sytt en fin bonad. Ser ni de runda ringarna? :)
 En kvilt är påbörjad......
 .....vi väntar med spänning hur den kommer att se ut
 Marianne som har fått sin vackra kvilt kviltad. Det är bara avslutningskanten som fattas :)
 Vi pratar om våra projekt som ska sys
 Ulrika bläddrar och letar efter ett nytt mönster till en ny utmaning
 Cissi har hittat en belysning till sin symaskin med lysknapp.
 Vad ska du sy idag Lena?
 Marianne syr fram och bakåt på sin elefant
 Jessika har tillbringat ett antal timma till att skära sina tyger
 Linda och Birgitta hittade ett eget rum, en filial :). Birgitta är frusen och har inte vant sig vid min "värme" i lokalen :)
 Det finns skärbord lite här och där idag, mysigt och kreativt.
 Ulrika kryper på alla fyra och letar tyger som Lena hade med sig.
 Vårt Tittbord.... här finns Quilttidningar, nya böcker och mönster
 Slabbidabb bordet...vi fikar och äter när vi har tid
 Lunch!!

 Marianne kommer med ny energi efter maten till sin elefant igen, ska det lyckas med bara framåtsömnad nu?
 Cissi pusslar med sina block och Jessika skär och skär....
 Stackars Ulrika som inte får visa sitt ansikte ;). Du måste vända dig om när jag kommer :)
 Ja nu syr vi igen och diskuterar sömnaden
 Vad syr du? En kvilt säger Birgitta :). Ja det kunde jag aldrig ha trott hahaha
 Maria knåpar med sina block.
 Det flyter på bra Cissi!
 Linda har utsett sig till första diskare idag
 Aha, Lena har sytt ett praktiskt förkläde av tyger från Annas Batik
 Hon vände på steken och fick ett förkläde till... detta kan man väl kalla ekonomi!?
 Linda är snart klar med dagens projekt!
 Ja ni kan gott titta på mig en gång till. Jag brukar ju inte vara med på bild så här är jag igen med en annan pose. :)
Härligt nu är vi på banan igen. Jag ser fram emot denna vårterminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar